چهارشنبه 13 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

از برگ های گیاه کارمین در طب سنتی برای تسکین علائم روماتیسم و ​​آرتروز استفاده می شود. با این حال، برخی گزارش ها هشدار می دهند که ممکن است عوارض جانبی خاصی ایجاد کند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

خواص گیاهی کارمین
طبق منابع تاریخی، بومیان آمریکا از گیاه کارمین برای درمان استفراغ، پاکسازی بدن و مبارزه با علائم روماتیسمی استفاده می کردند. برخی از فرهنگ ها این شیوه ها را امروزه ادامه می دهند.

 

ترکیبات گیاهی کارمین
گیاه کارمین دارای خواص استثنایی از ترکیبات با پتانسیل دارویی است. برجسته ترین ترکیبات عبارتند از:

- کلروفیل A، B، C، D، E، F، G

- پورفیرین گیاهی

- اسید جالیگونیک، اسید فیتولاکاژنیک و اسید اولئانولیک

- الکل های تری ترپن: α-اسپیناسترول، α-اسپیناسترول-β-D گلیکوزید، 6-پالمیتیل الکل-Δ7-استیگماسترول-D-D گلیکوزید، 6-پالمیتیل اسپیناسترول-6-D گلیکوزید

- Astragaloside IV

- لکتین ها

- تان ها

  • نشاسته
  • در حال حاضر، بسیاری از مزایای سلامتی ادعا شده است، اما هیچ آزمایش بالینی برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد. با این وجود، گفته می شود که دارای خواص ضد روماتیسمی، ضد نئوپلاستیک، ضد درد، ضد استفراغ و ضد استفراغ است.

فواید و کاربردهای بالقوه گیاه کارمین
در حال حاضر، این گیاه دارای ارزش دارویی در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی است. با این حال، هیچ مطالعه ای در مورد اثرات آن بر انسان وجود ندارد. علاوه بر این، پروتئین ضد ویروسی pokeweed (PAP) مسئول بسیاری از خواص آن است. با این حال، هیچ قطعیت مطلق وجود ندارد.

 گیاه کارامین ،

1. بیماری های حفره دهان
دانشمندان عصاره گیلاس را به عنوان مکملی برای پیشگیری از بیماری های دندانی مورد بررسی قرار داده اند. یک مطالعه آزمایشگاهی به طور مشخص نشان داد که این گیاه دارای اجزای ضد میکروبی است که به حمایت از سلامت دهان کمک می کند.

 

به ویژه، آنزیم های باکتریایی مهم مانند پورفیروموناس ژنژیوالیس و استرپتوکوک موتانس را که مسئول پریودنتیت و پوسیدگی دندان هستند، مهار می کند. اما دانشمندان به شواهد بیشتری نیاز دارند.

 

2. ورم لوزه
بسیاری از داروهای هومیوپاتی برای علائم التهاب لوزه حاوی مقادیر کمی از گیاه آناتو هستند.

برخی معتقدند که در کنار سایر مواد طبیعی، غشای مخاطی گلو را روان کرده و درد و التهاب را کاهش می دهد. با این حال، هیچ آزمایش بالینی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

 

3. بیماری های پوستی
بدون شک یکی از مصارف اصلی گیاه کارمین مربوط به بیماری های پوستی است. در طب عامیانه از آن به عنوان متحد در پسوریازیس، اگزما و سل استفاده می شود.

خواص آن می تواند تورم و درد را در این شرایط کاهش دهد.

با این حال، تماس با ریشه، ساقه یا برگ گیاه می تواند باعث ایجاد جوش های تاول مانند پیچک سمی شود. بنابراین، باید با احتیاط از آن استفاده کنید. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع نسبتا ضعیف و قدیمی است.

4. تومورهای سرطانی و ایدز
هیچ گیاه دارویی مانند "Carmine Herb" یا سایر مکمل های گیاهی وجود ندارد که بتواند بیماری های مزمن مانند سرطان یا ایدز را درمان کند. علیرغم ادعاهای رایج در مورد فواید و نتایج برخی آزمایشات بالینی، شما نباید از آن به عنوان درمانی برای این شرایط استفاده کنید.

 

در حال حاضر، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عصاره‌های گیاهی قدرت طراحی داروهای آینده برای حمایت از درمان این بیماری‌ها را دارند. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی فیتوتراپی گزارش داد که عصاره پوکه می تواند با تغییر بیان ژن با سلول های سرطانی روده بزرگ مبارزه کند.

 

در همین حال، مجله Toxins گزارش داد که PAP موجود در کارمین پتانسیل این را دارد که به عنوان یک ایمونوتوکسین عمل کند. به عبارت دیگر، فعالیت سلول های ایمنی را در پاسخ به حضور تومورها یا سلول ها تحریک می کند.

 

5. سایر کاربردهای اثبات نشده
بسیاری از کاربردهای درمانی کارمین بر اساس داده های شخصی و تئوری است.

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد