جمعه 15 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

آیا فیلم پر سر و صدا برادران لیلا را دیده اید؟ این اثر که در جشنواره کن، اما به صورت غیرقانونی به تماشاگران عرضه شد، در یک ماه اخیر به لطف بازی درخشان بازیگرانش و کارگردانی خوب سعید راوشی، همه مورد توجه و افکار عمومی قرار گرفته است. صرف نظر از اینکه با چه تولید و موضوعی سروکار داریم، در این مقاله نگاهی به طراحی لباس فیلم خواهیم داشت. سبک بازیگری شخصیت های مادی فیلم چگونه است؟ لیلا و برادرانش چه می پوشند؟

استایل فیلم برادران لیلا

ترانه علیدوستی:

عکس ترانه علیدوستی برادران لیلا

او در این  نقش لیلا را بازی می کند. او بازیگری قوی و قدرتمند است که با موفقیت در این فیلم نقش یک دختر مستقل و باهوش را بازی کرده است. لیلا با استفاده از ذهن خود برای سازماندهی زندگی برادرانش و کنترل اوضاع، با مشکلات زیادی روبرو بود. او یکی از زنان اقشار محروم جامعه است که لباس های گران قیمت و پر زرق و برق نمی پوشد. زنانی که لیلا آنها را نمایندگی می کند در زندگی خود مشکلات و گرفتاری های مختلفی را تجربه می کنند که باعث می شود چیزهایی مانند استایل و لباس را نادیده بگیرند و آنها را به پس زمینه زندگی خود سوق دهند. او ممکن است پوشش قابل توجهی نداشته باشد، اما لحظاتی در کار او وجود دارد که در آن موفق می شود شخصیتی مستقل و قهرمان را در سبک به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، در صحنه ای که خانواده جاراب لو به عروسی دعوت شده اند، آرایش لیلا و استفاده از رنگ قرمز در روسری اش نشان از دختری قوی دارد که جذابیت خودش را می شناسد. در صحنه های دیگر رفتار درخشان و جذاب لیلا را نمی بینیم. او مانند همه همسالانش، انتخاب های زیادی در زمینه لباس ندارد و استایلی متناسب با او ندارد. هزینه‌ها و از سوی دیگر، محدودیت‌های فرهنگی و عرفی، دامنه مقوله‌های محدودکننده‌تر را مختل می‌کند و ما را از فکر کردن به مقوله‌هایی به نام سبک باز می‌دارد.

سعید پور صمیمی:

سعید پور صمیمی

پورصمیمی از اساتید بازیگری ایران است. او در نقش های مختلف غرق در شخصیت های رنگارنگ بازی کرد. بازی او در برادر لیلا مثل همیشه خوب است. او لباس خوبی می پوشد و نقش پدر ظالمی را بازی می کند که زندگی فرزندانش را بدبخت می کند و عنوان مضحک «در خانواده بزرگ شده» را تعقیب می کند. او در بیشتر صحنه ها ژولیده و ژولیده است. حتی زمانی که او در جشن عروسی شرکت کرد و مجبور شد چهره‌اش را در فرهنگ لغت خانوادگی به نمایش بگذارد، بدن قوزدار او نه توانا بود و نه خود را اصلاح می‌کرد و ظاهرش به اندازه کافی آراسته و قابل تحسین نبود. پورصمیمی نمایشی نمادین از تصمیم اشتباه و ظالمانه است که اجازه می دهد نور در مسجد به جای خانه باشد. او در به تصویر کشیدن شخصیتی که احساسات مختلفی از ترحم گرفته تا نفرت و سوء ظن را در مخاطب برمی انگیزد، بسیار عالی عمل می کند.

پیمان معادی:

معادی یکی از بازیگران درجه یک سینمای ایران است. چه از بازی او خوشتان بیاید و چه نه، باید اعتراف کنید که او چندین دهه و بدون دردسر در بهترین فیلم های ایران بوده است. پیمان معادی در برادران لیلا تصویری متفاوت می‌سازد و سعی می‌کند با انتخاب سبک‌های مختلف، رنگ‌های خاص و برندهای جعلی با لوگوهای بزرگ و هر آنچه طبقه اقتصادی به او تحمیل می‌کند، از جامعه فرار کند. او حتی محل زندگی خود را انتخاب کرد.او در یک کلبه در حومه شهر آپتاون زندگی می کرد که این تصور را ایجاد می کرد که او اهل بالاشهر است. لباس شخصیت دقیقاً بیانگر چنین میل و اشتیاق است. او سعی می کند از تصویر واقعی خود و برادرانش در آینه خلاص شود.

مادر

مادر خانواده، زنی است که همه نشانه های بازنده را دارد که حق خود را نمی داند. عدم بهره مندی از زندگی، همچنان به خود آدرس اشتباه می دهد، به جای اینکه از موقعیت خود برای بهبود وضعیت فرزندانش کمک بخواهد، حضور در خط مقدم دلیل اصلی نابودی اوست. به نام شاخ کبد او این فقر و نادانی را در سبک خود منعکس می کند. یک پالت خنثی خاکی روی موهای پریشان که نمی‌خواهد انجام شود نقاشی شده و دور یک روسری ژولیده و فرسوده پیچیده شده است، درونیات شخصیت را نیز آشکار می‌کند. ما حتی نمی توانیم او را در جشن عروسی ببینیم، به نظر می رسد که نقش یک همسر بزرگ برای او یک کت خالی است، اگرچه سعی می کند خود را با آن گول بزند، اما از درون بسیار معصوم است. نگهبان و بی خیال.

محمد علی محمدی

محمد علی محمدی

این بازیگر یکی از تازه واردانی است که توانسته در امور عمومی متمایز باشد. برادر لیلا نیز نماینده جوانان عاشق سبک های مختلف زندگی است. ورزشکاری و تناسب اندام و ابراز وجود از طریق ظاهر از ویژگی های کلیدی این نقش است. این عمل را روی جلد محمدعلی محمد در فیلم می بینیم. او لباس ها و استایل هایی را که اندام و اندام او را بیشتر نشان می دهد دوست دارد و سعی می کند با گردنبند و سایر اکسسوری ها در چشم جوانان و خارجی ها "باحال" به نظر برسد.

نوید محمد زاده

نوید محمد زاده در فیلم برادران لیلا

نوید از آن دست بازیگرانی است که بارها و بارها به مخاطب ثابت کرده که یکی از بهترین بازیگران است. او در طول فعالیت هنری خود آثار تجسمی و سینمایی بسیاری را در کارنامه خود دارد و در فیلم «برادر لیلا» نیز نمره قبولی گرفت. به نظر می رسد محمد زاده با دیگر برادرانش متفاوت است، شخصیتی از خود راضی دارد و هیچ وقت سر و صدا نمی کند. او پرحرف است و ایده هایی برای زندگی بهتر دارد، اما سازش و سکوت او مانع از رستگاری او می شود، ویژگی های شخصیتی مثبت او به نفع دیگران، برادرانش است. او همچنین در استایل لباس خود از لباس های ساده و مرتب با تن های خنثی استفاده می کند. ما هرگز او را در رنگ های شیک یا لباس های پر زرق و برق نمی بینیم. روی لبه می راند، یکی از ناگفته های سینه اش. شاید انتخاب های اشتباه خودش مانع از رسیدن صدایش به دیگران شد. شما چی فکر میکنید؟

سخن آخر

مردم نظرات متضاد زیادی در مورد فیلم برادران لیلا دارند. عده ای آن را اثری شایسته و تحسین برانگیز می دانند و برخی دیگر این همه هیاهو را برای چنین فیلمی بی نیاز می دانند. باید بگویم که هر چه که هست، این فیلم یک اثر شگفت انگیز است، با بازیگران قوی و کارگردان باهوش و تازه کارش با موفقیت توجه ما را به خود جلب کرده است. یکی از مواردی که فیلم را به جلو می برد طراحی لباس خوب آن است. شخصیت ها به خوبی طراحی شده اند و لباس هایی می پوشند که با روحیه و شخصیت آنها مطابقت دارد. سطح طراحی لباس این اثر قابل قبول است.

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد