جمعه 15 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

به نظر شما وقتی تشخیص  چرم طبیعی مرغوب از چرم مصنوعی دشوار است، تعریف درستی از چرم طبیعی چیست یا به نظر شما  چرم با چه چیزهایی متفاوت است؟ اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که پارچه چقدر در برابر آب و هوا مقاوم است که می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود.بارها و بارها همین سوال را از خود می پرسیم که چند سال می تواند استفاده از یک کمربند، کیف یا کفش باید مانند روز اول بی نقص باشد؟

اگرچه ایرانیان ۱۵۰۰ سال پیش برای اولین بار از پوست حیوانات برای پوشاک و ابزار جنگی استفاده کردند، اما صنعت چرم از حدود ۵۵۰ سال پیش در ایران وارد شد و توسعه یافت. اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال 1308 در تبریز تأسیس شد و امروزه با تولید 2.5 میلیون پوست در سال یکی از فعال ترین مراکز توسعه صنعت چرم ایران به شمار می رود و علاوه بر آن شهرهایی مانند اصفهان، همدان و بزرگ نیز وجود دارد. تهران در صنعت چرم نیز پیشگامان فعالی بودند و هنوز هم هستند.تاریخچه پوست و صنایع چرم در سراسر جهان گواهی بر نبوغ بشر است و بدون شک نقش مهمی در توسعه تمدن بشری داشته است. چرم یکی از ثابت ترین استفاده های انسان از زمان های قدیم بوده است. طراحی و مد برای هر دوره به شمار می رود 

نزدیک به هزار سال است که چرم به عنوان یک ماده طبیعی مفید و محافظ مورد استفاده قرار گرفته است و فواید استفاده از پوست خشک شده حیوانات برای اولین بار در دوران ماقبل تاریخ شناخته شد. در آن زمان، انسان‌های اولیه برای زنده ماندن و ساختن ابزارهایی برای زندگی راحت‌تر و بهتر از اعضای بدن حیوانات مختلف استفاده می‌کردند، آنها از اشکال مختلف پوست برای پوشاندن و ساختن پناهگاه‌هایی برای محافظت از خود در برابر شرایط سخت استفاده می‌کردند. قدیمی ترین اقلام چرمی کشف شده توسط باستان شناسان به 1300 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که پوست حیوانات برای انسان ها ارزش بیشتری نسبت به غذا داشت.

برچسب ها

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد