جمعه 15 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

به رسمیت شناختن کارکنان به خاطر دستاوردهایشان، روشی موثر برای افزایش انگیزه، مشارکت و عملکرد آنهاست. اما چگونه می توان آن را به طور موثر و معتبر انجام داد؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند فرهنگ قدردانی را در تیم خود ایجاد کنید.

خاص و به موقع
اولین قانون تشخیص حریم خصوصی و سرعت است. به طور کلی نگویید "خوب" یا "خوب". در عوض، به کارمندان خود بگویید که چه کاری را خوب انجام می دهند، چگونه به تیم یا سازمان کمک می کند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد. برای انجام این کار تا پایان ماه یا سال منتظر نمانید. وقتی کارمندان به چیزی دست می یابند از آنها قدردانی کنید تا تاثیر قدردانی شما را احساس کنند.

شناسایی شخص زمانی بیشترین ارزش را دارد که در یک محیط تیمی به آن ارزش داده شود. قدردانی از یک کارمند در سالن شهرداری یا جلسه یک تیم می تواند نه تنها روحیه کارمند شناخته شده، بلکه روحیه تیم را نیز تقویت کند.

قدردانی همیشه مربوط به حرکات بزرگ یا پاداش های سخاوتمندانه نیست. نکته مهم این است که در زمان مناسب احساس قدردانی و ارزشمندی کنید، نه فقط زمانی که کسی در ازای آن چیزی درخواست می کند.

از روش ها و کانال های مختلف استفاده کنید
دومین قانون شناسایی، استفاده از روش ها و کانال های مختلف است. همه دوست ندارند به یک شکل شناخته شوند. برخی افراد تعارف عمومی را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر پیام های خصوصی یا مکالمات خصوصی را ترجیح می دهند. برخی از افراد پاداش های مالی را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر برای بازخورد مالی یا فرصت های رشد ارزش قائل هستند. کارکنان شما چه چیزی را دوست دارند ، آنها را پیدا کنید ، و رویکرد خود را بر اساس آن تنظیم کنید. خود را به یک کانال محدود نکنید. از روش های مختلفی مانند ایمیل، تلفن، ویدئو، رسانه های اجتماعی یا حضوری برای ارتباط با کارمندان خود استفاده کنید و به آنها احساس ارزشمندی دهید.

خلاقیت سازمان,تشویق کارکنان

آن را به یک عادت تبدیل کنید
 هر هفته یا ماه زمانی را برای شناخت دستاوردهای کارمندان خود، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن، اختصاص دهید. رویدادهایی را برای جشن گرفتن کارمندان و موفقیت های آنها ایجاد کنید، مانند دیوارهای اعلانات ، کارت های تشکر. و کارکنان خود را تشویق کنید تا یکدیگر را بشناسند، حس کار گروهی و قدردانی را در خود ایجاد کنند.

با ارزش ها و اهداف شما همسو باشد
چهارمین قانون تأیید این است که با ارزش ها و اهداف شما همسو باشد. کارمندان خود را برای چیزهایی که برای تیم یا سازمان شما غیر ضروری یا بی اهمیت هستند، شناسایی نکنید. در عوض، کارکنان خود را به خاطر آنچه که ارزش های اصلی شما را منعکس می کند و از اهداف استراتژیک شما حمایت می کند، بشناسید. به این ترتیب، رفتار و نتایج مطلوب را تقویت می‌کنید و به کارکنان خود نشان می‌دهید که چگونه کارشان اهمیت دارد و تفاوت ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که خودتان را معرفی کنید، الگو قرار دهید و به کارکنان خود انگیزه دهید.

صادق و واقعی
پنجمین قاعده یقین صداقت و درستکاری است. کارکنان خود را فقط برای قدردانی از آنها، به خاطر اینکه مالک آنها هستید یا در عوض چیزی می خواهید، نشناسید. در عوض، کارمندان خود را بشناسید و این حقیقت را بشناسید که واقعاً از کار آنها قدردانی می کنید و می خواهید قدردانی و احترام خود را نشان دهید. پرکار یا کم کار نباشید. تعادل و دفعات تشخیص مناسب را پیدا کنید تا دستاوردهای یک کارمند را بیش از حد یا دست کم نگیرید. مهمتر از همه، خودتان باشید و از صمیم قلب صحبت کنید.از کارکنان خود بپرسید که چگونه می توانید به بهترین شکل از آنها حمایت کنید، با چه چالش هایی روبرو هستند، چه اهدافی دارند و چگونه می توانید به رشد و موفقیت آنها کمک کنید.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد