جمعه 15 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

روز گذشته اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با ارسال نامه ای به محمد امیری رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی اعلام کرد که پس از اصلاحات در نظام یارانه ای، قیمت تمام شده محصول ۲۲۰ درصد افزایش یافته و مرغداران بیش از 2160 میلیارد تومان ضرر کرده و خواستار افزایش قیمت مصوب مرغ هستند. 

درخواست مرغداران برای افزایش قیمت گوشت مرغ زنده در حالی است که قیمت این محصول اصلی در برخی استان ها افزایش چشمگیری داشته و صف های طولانی در مراکز عرضه برای خرید گوشت مرغ به قیمت دولتی تشکیل شده است.

محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور ارشد اتحادیه سراسری گوشت‌کاران و مرغداران ایران به اقتصاد آنلاین گفت: پس از اجرای طرح عمومی‌سازی یارانه‌ها، قیمت تمام شده مرغ ۲۲۰ درصد افزایش یافت، اما افزایش قیمت قطعی شد. قیمت مرغ تعداد مرغ خریداری شده توسط خانوارها به همین نسبت افزایش نیافته است.وی ادامه داد: همچنین به دلیل تولید بیش از حد مرغ که از سوی دولت به صنعت طیور تحمیل شده است، شاهد عرضه اندک در بازار هستیم.

افزایش قیمت مرغ

افزایش قیمت مرغ سند

کمالی سروستانی تصریح کرد: تعادل بین تقاضا و عرضه زمانی اتفاق می افتد که قیمت تمام شده تولید مرغ در هر کیلوگرم بیش از 50 هزار تومان باشد اما متوسط ​​مرغدار گوشت مرغ را حداکثر 38 میلیون و 700 تومان خریداری می کند، یعنی در ماه های پس از اصلاح نظام. سیستم یارانه ، صنعت مرغ گوشتی بیش از 2.16 تریلیون تن در ماه ضرر می کند.

وی با بیان اینکه چنین تلفاتی با عدم حمایت دولت از صنعت طیور در کشور همراه است، افزود: مرغداران امیدوارند دولت امسال قیمت مناسب و حرفه ای برای مرغ زنده  تعیین کند. ، اما همچنان یک اقدام مهم و ضروری است. این اتفاق نیفتاد.

اما به گفته مرغداران، دلیل این وضعیت ها در بازار مرغ، بحث مدیریت دولتی است و مرغداران نباید ضرر و زیان را بپردازند، زیرا باعث از بین رفتن تولید و نوسانات بیشتر در بازار می شود.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد